Początkowe statystyki każdy z graczy przy zakładaniu karty postaci określa sobie sam przydzielając odpowiednie ilości punktów.
Podstawowe statystyki i ich znaczenie:
Magiczna Moc - określa ona jak dużo mocy posiada nasza postać.
Zwinność / Refleks - decyduje o tym jak szybko i czy uda nam się uniknąć ataków przeciwnika, a także jak szybko jesteśmy w stanie skontrować jego atak. A także decyduje o tym jak szybko możemy wypowiadać i rzucać zaklęcia.
Odporność - określa ona naszą odporność na zaklęcia i nie tylko.
Dodatkowe statystyki i ich znaczenie:
Czarodziejki i czarodzieje:
Kontrola własnych mocy - określa w jakim stopniu jesteśmy wstanie kontrolować i manipulować naszą magią. Zmniejszać i zwiększać siłę zaklęć.
Czarownice i czarnoksiężnicy:
Kontrola własnych mocy - określa w jakim stopniu jesteśmy wstanie kontrolować i manipulować naszą magią. Zmniejszać i zwiększać siłę zaklęć.
Władanie czarną magią - określa stopień zaawansowania w jakim znajduje się nasza postać w dziedzinie czarnej magii. Ma wpływ na rzucanie i naukę zaklęć związanych z czarną magią.
Magicy/Specjaliści:
Siła - określa naszą siłę fizyczną i siłę zwykłych ataków bronią białą.
Umiejętność posługiwania się bronią - decyduje o tym w jakim stopniu zaawansowania jest nasza umiejętność posługiwania się bronią.
Umiejętności techniczne - decyduje o naszych umiejętnościach w wprowadzeniu statków kosmicznych i innych pojazdów magicznych.
Startowe punkty do statystyk:
Czarodziejki:
I klasa - 6 pkt
II klasa 14 pkt
III klasa 25 pkt
IV klasa 33 pkt
V klasa 39
Czarownice:
I klasa - 8 pkt
II klasa - 16 pkt
III klasa 27 pkt
IV klasa 35 pkt
V klasa 40 pkt
Magicy/Specjaliści:
I klasa - 9 pkt
II klasa - 17 pkt
III klasa - 28 pkt
IV klasa - 37 pkt
V klasa - 42 pkt
Czarodzieje:
15-17 lat 6pkt
18-20 lat 17 pkt
20-... lat 30 pkt
Czarnoksiężnicy:
...-19 lat 20-39 pkt
20-30 lat 40-59 pkt
30-... lat 60-100 pkt
(Punkty są zróżnicowane dla poszczególnych profesji ze względu na ilość różnych statystyk, jednak są przydzielane tak by zrównoważyć wszystko i aby jedna profesja nie miała zbytniej przewagi nad drugą. Brane są również pod uwagę transformacje np. czarodziejka normalnie powinna być słabsza o czarownicy, ale po transformacji na czas jej trwania jej dorównuje.
Każda przemiana bądź trening dodatkowo dodają dodatkową liczbę pkt do rozdania. Jednak niektóre przemiany dają je tylko na czas trwania przemiany.
Offline